Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Fahmi tinjau operasi SAR di IWK Pantai Dalam

2024-08-27 berita.rtm.gov.myHaiPress

Fahmi Fadzil

KUALA LUMPUR,27 Ogos- Ahli Parlimen Lembah Pantai Fahmi Fadzil meluangkan masa hampir sejam meninjau kawasan kemudahan Indah Water Konsortium (IWK) di Pantai Dalam.

Fahmi turut memaklumkan sisa kumbahan dari Jalan Masjid India akan berakhir di loji Indah Water Konsortium (IWK) sekali gus memberi harapan penemuan mangsa insiden tanah jerlus.

"Semua sisa kumbahan semua akan berakhir di sini (IWK Pantai Dalam) dan tidakakan dapat melepasi lokasi ini kerana akan dipisahkan 0.4 juta sisa warga diuruskan di fasiliti ini 1.4 juta adalah di fasiliti Pantai 2. Jadi memang akan berhenti di sini.

"Pencarian diteruskan,itu saja yang boleh saya katakan," katanya ketika ditemui pemberita di katanya kepada pemberita di sini.

Tambahnya,beliau menerima taklimat daripada Agensi Pengurusan Bencana Negara (Nadma),Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM),Polis Diraja Malaysia (PDRM) serta IWK.

Jarak lurang kumbahan dari Jalan Masjid India hingga ke loji IWK Pantai Dalam sejauh kira-kira tujuh kilometer.

Hari ini merupakan hari kelima misi mencari pelancong dari Kuppam,Andhra Pardesh dikenali sebagai Vijayaletchumy,48,yang hilang selepas terjatuh kedalam lubang sedalam lapan meter yang terhasil akibat kejadian tanah jerlus.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap