Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Penduduk terjejas banjir di Perak turun kepada 220 orang

2024-08-24 berita.rtm.gov.myHaiPress

Jumlah penduduk terjejas banjir di Perak berkurang kepada 220 orang daripada 59 buah keluarga setakat 2.00 petang tadi / Foto RTM

IPOH,24 Ogos - Jumlah penduduk terjejas banjir di Perak berkurang kepada 220 orang daripada 59 buah keluarga setakat 2.00 petang tadi.

Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri memaklumkan bahawa tiga pusat pemindahan sementara (PPS) masih dibuka di dua daerah terjejas.

Di daerah Muallim,PPS Masjid Jamek Kampung Pasir menempatkan 128 penduduk terjejas daripada 32 buah keluarga,manakala 60 penduduk daripada 16 keluarga ditempatkan di PPS Masjid Jamek Kampung Slim.

Di daerah Larut,Matang dan Selama (LMS),satu-satunya PPS yang masih dibuka adalah PPS Sekolah Kebangsaan (SK) Matang,dengan 32 penduduk terjejas daripada 11 keluarga.

PPS Masjid Ali Rouse Ulu Sepetang di daerah tersebut ditutup sepenuhnya pada 2.00 petang tadi.

Selain itu,Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) mengeluarkan amaran 'bahaya' untuk paras air Sungai Slim di Slim River,yang mencatatkan 26.29 meter.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap