Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Pelarasan gaji bukti kerajaan prihatin terhadap penjawat awam

2024-08-18 berita.rtm.gov.myHaiPress

Foto Hiasan

SINTOK,18 Ogos-Pengumuman berhubung pelarasan gaji penjawat awam yang bakal dilaksanakan secara berfasa Disember ini merupakan cerminan kepada keprihatinan kerajaan terhadap kebajikan penjawat awam.

Timbalan Dekan Ghazali Shafie Graduate School Of Goverment (GSGSG),Universiti Utara Malaysia (UUM),Prof. Madya Dr. Kamarul Azman Khamis berkata pengumuman tersebut memberi kelegaan kepada penjawat awam dalam mendepani kos sara hidup yang semakin mencabar.

Kamarul turut berkata pelarasan gaji yang diumumkan Perdana Menteri,Datuk Seri Anwar Ibrahim,Jumaat lalu menjadi pemangkin dan semangat kepada para penjawat awam untuk terus mempertingkatkan perkhidmatan selain prestasi kerja lebih baik terhadap rakyat dan negara.

" Saya juga berharap agar kakitangan kerajaan dapat bekerja dengan penuh semangat,iltizam,tekad di dalam membantu merealisasikan impian.

"Ini juga merupakan kecaknaan,keprihatinan pemimpin bersama rakyat iaitu kerajaan menitikberatkan usahanya membantu rakyat,masyarakat khususnya kakitangan awam,pegawai-pegawai kerajaan di dalam menikmati insentif yang cukup baik ini",katanya demikian ketika ditemui RTM di sini.

Jumaat lalu,Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan pelarasan gaji sebanyak 15 peratus secara berfasa kepada pegawai Kumpulan Pelaksana dan pegawai Kumpulan Pengurusan dan Profesional,manakala pegawai Kumpulan Pengurusan Tertinggi (KPT) pula sebanyak tujuh peratus.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap