Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Program Jualan Rahmah di Terengganu catat jualan hampir RM22 juta

2024-08-10 berita.rtm.gov.myHaiPress

FOTO FAIL

KUALA TERENGGANU,10 Ogos - Sebanyak 521 Program Jualan Rahmah (PJR) diadakan di seluruh Terengganu hingga Khamis lalu.

Pelaksanaan program itu berjaya mencatatkan rekod jualan hampir RM22 juta.

Pengarah Pejabat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup Terengganu Saharuddin Mohd Kia berkata,program tersebut diadakan di lapan kawasan Parlimen dan 32 Dewan Undangan Negeri (DUN).

Penganjurannya memberi kesan positif dalam usaha meringankan kos sara hidup rakyat.

Mengikut rekod,lebih setengah juta pengunjung tidak melepaskan peluang membeli barangan keperluan mereka.

Penganjurannya dengan kerjasama pemain industri sektor peruncitan tersebut menawarkan penjimatan harga barangan keperluan harian antara 10 hingga 30 peratus lebih murah daripada harga biasa.

"Secara keseluruhannya kita sudah tetapkan dua kali di setiap DUN,jadi kita ada 32 DUN,kita sudah laksanakan 64 kali setiap bulan tanpa gagal. Samada di premis atau secara bergerak ke lokasi yang sudah ditentukan.

Pada masa sama kita juga ada permintaan daripada pemimpin setempat,daripada agensi dan sebagainya. Bagaimanapun kita akan libatkan daripada segi kesesuaian permintaan tersebut kerana fokus kita kepada komuniti," kata Saharuddin,di sini.

Mengulas lanjut beliau berkata,Jualan Rahmah Bergerak turut dijalankan di kawasan kepadatan penduduk yang tinggi dan kawasan luar bandar.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap