Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Hubungan ekonomi kukuh dengan China beri kelebihan kepada Malaysia

2024-08-09 berita.rtm.gov.myHaiPress

Ketua Pegawai Eksekutif Capital Dynamics,Tan Teng Boo

KUALA LUMPUR,9 Ogos- Hubungan ekonomi kukuh dengan China berupaya menampan risiko dan memberi kelebihan kepada Malaysia.

Ketua Pegawai Eksekutif Capital Dynamics,Tan Teng Boo yakin,Malaysia berada di kedudukan baik untuk meraih manfaat dan mencatat pertumbuhan,sekiranya Amerika Syarikat berdepan kemelesetan.

Jelasnya,eksport semikonduktor tempatan juga tidak akan terjejas,malah membuka peluang untuk beralih dan menumpukan kepada pasaran negara tembok besar itu.

"Syarikat ini bernama ASE,syarikat semikonduktor. Ia sama dengan Unisem dan MPI. Mereka sudah lama berkembang di Pulau Pinang. Jadi kita ada sumber lain,"katanya.

Beliau berkata demikian selepas taklimat media Capital Dynamic berkenaan situasi semasa ekonomi.

Ketika ini,70 peratus daripada eksport negara tertumpu di pasaran Asia.

Manakala,baki 14 peratus meliputi pasaran Amerika dan 9.4 peratus ke Eropah.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap