Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Rumah dirempuh treler: Khidmat kaunseling, lawatan susulan tanda sokongan moral kepada keluarga mangsa

2024-08-09 berita.rtm.gov.myHaiPress

Rumah mangsa rosak teruk akibat dirempuh treler pada kejadian 3 Ogos lalu

KUANTAN,9 Ogos- Sesi khidmat kaunseling kepada keluarga mangsa dua beradik yang maut selepas rumah dirempuh sebuah treler,di Kampung Ketapang Hilir Pekan minggu lalu,akan diteruskan.

Sesi kaunseling itu antara inisiatif bagi memberikan semangat kepada keluarga mangsa untuk kembali kuat meneruskan kehidupan.

Menurut Exco Kebajikan Masyarakat,Pembangunan Wanita Dan Keluarga Negeri Pahang,Datuk Sabariah Saidan; pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) akan terus melakukan khidmat kaunseling dan lawatan susulan sebagai sokongan moral kepada ahli keluarga.

Selain itu,katanya JKM juga sedia membantu dari segi khidmat nasihat dan keperluan lain dalam memastikan sebarang masalah dihadapi keluarga dihadapi mangsa dapat diselesaikan.

"Seperti yang saya lihat sebelum ini memang keluarga ini berada dalam keadaan murung,kita tengok pada kestabilan emosi keluarga,yalah kehilangan anak dua orang sekali gus,"katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas merasmikan Kursus kepimpinan Wanita Berinovasi “Women As Nation Leaders” (WANLeads),di Kuantan,Pahang.

Dalam kejadian 3 Ogos lalu,dua adik-beradik Nurnazatul Fasiha Nasruddin,31,yang bertugas sebagai Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat,Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah (PKMD) Maran dan adiknya,Mohd Waldon Faris,21,terkorban,selepas sebuah treler merempuh rumah mereka di Kilometer 5,Jalan Pekan-Rompin dekat Kampung Ketapang Hilir,Pekan.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap