Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Ahmad Zahid sambut baik cadangan laksana sekolah rintis di Johor

2024-07-27 berita.rtm.gov.myHaiPress

Timbalan Perdana Menteri,Datuk Seri Dr Zahid Hamidi

MERSING,27 Julai - Timbalan Perdana Menteri,Datuk Seri Dr Zahid Hamidi menyambut baik cadangan kerajaan Johor untuk melaksanakan sekolah rintis di negeri itu pada tahun hadapan.

Menurut beliau,inisiatif itu merupakan pendekatan yang positif dan perlu mendapat dokongan penuh daripada Kerajaan Persekutuan.

"Memang itu suatu program yang bagus dan walaupun saya memahami ia bawah kerajaan negeri tetapi saya yakin pada program yang bagus ini harus mendapat dokongan daripada kerajaan persekutuan pusat dan saya secara peribadi memberikan sokongan terhadap pelaksanaan skim pembelajaran ini," kata Ahmad Zahid.

Beliau berkata demikian dalam satu sesi sidang media yang diadakan di sini.

Terdahulu Menteri Besar Johor Datuk Onn Hafiz Ghazi,menerusi hantaran di Facebook berkata,pelaksanaan sekolah rintis itu bagi mencorakkan masa hadapan pendidikan pelajar Johor lebih maju dan berdaya saing.

Ia juga selari dengan titah Pemangku Sultan Johor Tunku Mahkota Ismail yang menekankan kepentingan pendidikan berkualiti di negeri tersebut.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap