Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

PM mahu pembangunan semula Pasar Dato Keramat diberi perhatian

2024-07-26 berita.rtm.gov.myHaiPress

Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim beramah mesra bersama pelanggan ketika membuat lawatan ke gerai-gerai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) di Medan Selera Jalan Raja Muda Abdul Aziz hari ini / BERNAMA

KUALA LUMPUR,26 Julai- Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu pembangunan semula Pasar Dato Keramat diberi perhatian dan keutamaan.

Beliau telah memaklumkan perkara tersebut kepada kepada Menteri Perladangan dan Komoditi yang juga Ahli Parlimen Titiwangsa Datuk Seri Johari Abdul Ghani dan Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Kamarulzaman Mat Salleh.

"Jadi pasar Datuk Keramat ni saya tengok memang masalahnya dulu daripada rakya beri kepada syarikat swasta gagal,jadi bandaraya baru ambil balik. Saya fikir kena bagi perhatian kerana keaadaannya sangat daif,"katanya.

Beliau berkata ketika ditemui selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Ibnu Mas’ud,Jalan Damai hari ini.

Terdahulu,Datuk Seri Anwar meluangkan masa melawat medan selera DBKL Jalan Raja Muda Abdul Aziz,sebelum menikmati sajian makan tengah hari hari di situ.

Beliau yang tiba kira-kira pukul 12.15 tengah hari disambut Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehawal Agama),Datuk Dr Mohd Nai'im Mokhtar dan Menteri Wilayah Persekutuan,Dr. Zaliha Mustafa.

Beliau kemudiannya menunaikan solat Jumaat di Masjid Ibnu Mas'ud,Kampung Datuk Keramat bersama lebih 1,500 jemaah.

Usai menunaikan solat,Perdana Menteri sempat beramah mesra bersama penduduk sekitar.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap