Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Perkasa sektor digital: Kerajaan sedia jalin kerjasama dengan pemain industri tempatan

2024-07-25 berita.rtm.gov.myHaiPress

Gobind Singh Deo ditemui pemberita selepas Majlis Anugerah PC.COM ke-24

SUBANG JAYA,25 Julai- Kerajaan komited dan sedia menjalin kerjasama dengan pemain industri digital dalam usaha memperkasakan sektor tersebut di Malaysia.

Menteri Digital Gobind Singh Deo berkata beliau meminta semua ketua industri berkaitan hadir ke kementerian berkenaan dan memberi pandangan untuk menggariskan dasar digital pada masa akan datang.

"Pengalaman yang mereka dapat daripada perjalanan daripada dulu sehingga sekarang sangat penting untuk kita menggariskan garis panduan untuk kita bergerak ke hadapan,saya fikir penting walaupun di mana kita meraikan sumbangan mereka kepada industri dan saya ingin mereka berjaya.

"Tetapi saya memerlukan bantuan mereka untuk datang dan berjumpa dengan saya berbincang bagaimana kita boleh membuat dasar supaya Malaysia boleh bergerak maju dalam perjalanan digital ini dengan input industri dan sudah tentu dengan sokongan daripada kerajaan,"katanya.

Beliau ditemui media selepas Majlis Anugerah PC.COM ke-24 semalam.

Tambah beliau,ini kerana ekosistem yang dibina adalah penting bukan sekadar bagi membolehkan kerajaan mengetahui masalah berkaitan sektor digital sebelum ini tetapi juga untuk melihat cabaran yang bakal didepani.

Beliau turut memberitahu keyakinan beliau bahawa pihaknya mampu mencapai sasaran sumbangan ekonomi digital sebanyak 25.5 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar menjelang 2025 sekiranya semua pihak termasuk rakyat memanfaatkan platform yang disediakan oleh kerajaan untuk mengembangkan perniagaan mereka.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap