Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

PM Anwar simpati terhadap Trump, harap keadaan terkawal

2024-07-14 berita.rtm.gov.myHaiPress

Anwar Ibrahim (dua kanan) pada sambutan Hari Peneroka Felda 2024 di MAEPS hari ini

SERDANG,14 Julai- Tindakan membahayakan nyawa seseorang termasuk tokoh negara bukan jalan penyelesaian bagi menyelesaikan sesuatu isu atau rasa tidak puas hati.

Itu menurut Perdana Menteri,Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika diminta mengulas mengenai insiden tembakan yang menyasarkan bekas Presiden Amerika Syarikat,Donald Trump,semalam.

Anwar turut melahirkan rasa simpati terhadap Trump dan berharap semuanya dalam keadaan terkawal.

"Apapun pendirian kita pada mana-mana tokoh,cara begini bukanlah penyelesaian. Kita simpati kepada Trump dan berharap keadaan terkawal," katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas merasmikan sambutan Hari Peneroka Felda 2024 di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS) Serdang di sini,hari ini.

Terdahulu,Trump dilapor terkena tembakan pada bahagian telinga kanan semasa berrkempen di Pennysylvania,namun beliau mengesahkan dirinya dalam keadaan baik.

BERITA BERKAITAN

Trump cedera ditembak ketika kempen pilihan raya

Biden kutuk serangan tembak ketika Trump berkempen di Pennsylvania

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap