Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

IPPTAR kuasai AI latih kakitangan RTM

2024-09-11 berita.rtm.gov.myHaiPress

Pengarah IPPTAR,Roslan Ariffin / Foto RTM

GEORGE TOWN,10 September – Institut Penyiaran dan Penerangan Tun Abdul Razak (IPPTAR) kini mengambil langkah menguasai teknologi kecerdasan buatan (AI) dalam melatih kakitangan RTM,sejajar dengan perkembangan pesat dalam teknologi komunikasi dan penyiaran.

Pengarah IPPTAR,Roslan Ariffin berkata institusi tersebut perlu beradaptasi dengan transformasi teknologi yang lebih pantas dan futuristik.

"Kami menggunakan AI untuk membantu kejuruteraan RTM,dan insya-Allah,suatu hari nanti kita akan cuba menggunakan AI bagi meningkatkan kecekapan RTM serta mengurangkan kos tanpa menjejaskan keberkesanan komunikasi dengan rakyat," katanya selepas menjadi tetamu di Konti MUTIARAfm,di sini.

Tambah Roslan,hasil perbincangan dengan Ketua Pengarah Penyiaran,Datuk Suhaimi Sulaiman,kedua-dua pihak bersetuju untuk meneruskan kerjasama strategik dalam usaha menjadikan RTM stesen penyiaran nombor satu negara.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap