Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Melaka, Negeri Sembilan dan Labuan masih dilanda banjir

2024-08-13 berita.rtm.gov.myHaiPress

FOTO FACEBOOK Jabatan Penerangan WP Labuan/JBPM Labuan

KUALA LUMPUR,13 Ogos-Melaka,Negeri Sembilan dan Labuan masih terjejas banjir dengan seramai 265 orang daripada 69 keluarga berlindung di sembilan buah pusat pemindahan sementara (PPS),setakat pukul 6.00 pagi tadi.

Portal Bencana Pusat Kawalan Bencana Negara (NDCC),Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA) melaporkan banjir menjejaskan daerah Alor Gajah,Melaka,melibatkan 240 penduduk daripada 62 keluarga di sebuah PPS.

Negeri Sembilan pula melibatkan 27 penduduk daripada lima keluarga di sebuah PPS dekat daerah Rembau.

Sementara itu,daerah Labuan,Labuan merekodkan lapan penduduk terjejas daripada dua buah keluarga yang berlindung di sebuah PPS.

Bagaimanapun angka penduduk terjejas pagi ini berkurangan berbanding 272 orang pada 12.00 tengah malam tadi.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap