Rumah Pakar tempatan Hiburan global Harta tanah komersial 5G Bempatan Institusi latihan Permainan Automatik Daquan Hotel Makanan Berita Ibu bapa-anak Sukan Hartanah Kewangan Cerdas Anak Kesihatan

Penumpang Fly-Thru AirAsia dijangka meningkat 25 peratus

2024-08-02 berita.rtm.gov.myHaiPress

Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Aviation Group,Bo Lingam

SEPANG,1 Ogos - Penumpang Fly-Thru AirAsia dijangka meningkat kepada 25 peratus menjelang tahun 2025.

Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Aviation Group Bo Lingam berkata,pertumbuhan itu didorong pertambahan empat pesawat baharu jenis Airbus A321 Neo dalam rangkaian pesawatnya.

"Memandangkan kami meliputi lebih banyak sektor ke China,India kerana ramai daripada mereka datang ke Kuala Lumpur,mungkin meluangkan masa satu hari atau beberapa hari mereka di sini. Dan kemudian mereka mahu pergi ke Australia,Bali,Vietnam dan beberapa negara lagi,Jadi bilangan Fly-Thru sebenarnya semakin meningkat," kata Bo Lingam.

Beliau berkata demikian kepada media selepas Majlis Pengumuman Penerimaan Empat Pesawat Baharu A321neo,di sini.

Jelasnya penambahan empat pesawat baharu tersebut menjadikan jumlah keseluruhan pesawatnya sebanyak 221 buah dengan jumlah pesawat A321neo sebanyak lapan buaht untuk AirAsia Malaysia dan Thailand.

Tambahnya,AirAsia juga bakal menerima lima lagi pesawat jenis sama menjelang akhir tahun ini dan menjangkakan jumlah pesawat mereka bakal melebihi 300 buah dalam tempoh lima tahun.

Turut hadir pada majlis itu ialah Timbalan Menteri Pengangkutan,Datuk‬‭ Hasbi‬‭ Habibollah.

Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
© Copyright 2009-2020 mycitynews      Hubungi kami   SiteMap